آژانس خبری کابل

آژانس خبری کابل

آژانس اطلاع رسانی کابل . خبرونه ، تصاویر ،سیاسی ، اجتماعی . فرهنگی ، ورزشی
آژانس خبری کابل

آژانس خبری کابل

آژانس اطلاع رسانی کابل . خبرونه ، تصاویر ،سیاسی ، اجتماعی . فرهنگی ، ورزشی

رییس و معاون تصفیه کابل بانک پیشین از سوی ریاست امنیت ملی و نهاد ها کشفی بازداشت شدند.

تهیه کننده : یوسفزی

تاریخ نشر : 3  / 4 / 1394

ساعت :32 : 09

به گزارش آژانس اطلاع رسانی کابل  به نقل از طلوع نیوز

رییس و معاون تصفیه کابل بانک پیشین که برای گرد آوری پول های گم شده این بانک مامور شده بودند، هنگام گرفتن یک صد هزار دالر رشوه ازیکی از بدهی کاران کابل بانک از سوی ریاست امنیت ملی و نهاد ها کشفی بازداشت شدند.



سارنوالی مبارزه با فساد اداری هرچند از این مقام ها نام نمی برد، اما می گوید که دو مقام تصفیه کابل بانک درحال حاضر زیرپیگرد جدی قرار دارند و پرونده آنان به دادگاه فرستاده خواهد شد. سارنوالی مبارزه با فساد اداری هرچند ازاین مقام ها نام نمی برد، اما تایید می کند که دوتن از مقام های بلند پایه تصفیه کابل بانک هنگام گرفتن یک صد هزار دالر رشوه بازداشت شده اند.

سید علم اسحق زی، رییس سارنوالی مبارزه با جرایم و فساد اداری گفته است که: "دوتن از مقام های بلند پایه تصفیه کابل بانک هنگام گرفتن یک لک دالر رشوه به همکاری امنیت ملی و پولیس گرفتار شده اند و هویت شان را افشا کرده نمی توانم و به زودی دوسیه شان به دادگاه فرستاده خواهد شد".

منابع که نمی خواهند نامی از آنان برده شود به طلوع نیوز می گویند که کبیرخان رییس و محمد عزیز معاون تصفیه کابل بانک هنگام گرفتن یک صد هزار دالر پول گرفتار شده اند.

نصرالله ستانکزی، استاد دانشگاه کابل گفته است که: "چنین حرکات تصفیه را زیر سوال می برد، ه برای شفافیت موضوع باید تدابیر تفتیش وکنترول در نظر گرفته شود چه زمانتی وجود دارد که تصفیه که صورت گرفته تاکنون چنین دست بازی هایی صورت نگرفته باشد."

درهمین حال رییس جمهورغنی به تازه گی در دیدارش با کمیته تصفیه کابل بانک، دستور داده است که تا یک هفته دیگر باید تمامی بدهی کاران کابل بانک بدهی هایشان را بپردازند. رییس جمهور هشدار می دهد که هرگاه تا یک هفته دیگر بدهکاران کابل بانک بدهی هایشان را نپردازند، آنان زیرپیگرد قرار خواهند گرفت و ممنوع الخروج خواهند شد.

سارنوالی مبارزه با فساد اداری می گوید که رییس جمهور پس از بازگشایی پرونده کابل بانک سه ماه به این بدهی کاران فرصت داده بود تا بدهی هایشان را بپردازند.

سید علم اسحق زی، رییس سارنوالی مبارزه با جرایم و فساد اداری گفته است که: "رییس جمهور دستورداده است که مقروضین کابل بانک که قرض هایشان را تا ختم این هفته نپردازند به سارنوالی معرفی خواهند شد."

منابع می گویند که هژده تن و نهاد به شمول عبدالغفار داوی، محمود کرزی، حسین فهیم، گلبهار حبیبی، حاجی محمد طاهر ظاهر، غلام داود، غلام فاروق، صوفی نثار، شکر الله شکران، حیات الله کوکچه، اختر محمد، هلک جان، محمد طاهر، تاسیسات نفتی حیرتان، کابل نفت، شرکت هوایی پامیر، گلبهار تاور، صرافی شاهین، آریانا ستیل، ظاهر گروپ وگازگروپ هستند. از میان بدهی کاران کابل بانک سی تن آنان بدهی هایشان را پرداخته اند ده تن شان به شمول محمود کرزی و گلبهار حبیبی و غفارداوی به پرداخت بدهی هایشان تعهد کرده اند و بدهکاران دیگر فراری هستند.

دارایی ها و جایداد های مقروضین کابل بانک در درون و بیرون کشور بلاک شده است و کمیته تصفیه کابل بانک گفته است که دادگاه امارات متحده عرب فیصله کرده است جایداد های بدهی کاران کابل بانک به دولت افغانستان مسترد خواهد ش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.